Du er nå på UiAs gamle nettsider. Informasjonen du finner her kan være utdatert.
Bachelorprogrammet i markedsføring og ledelse er et treårig integrert program som har et sterkt fokus på markedsføring og organisasjon og ledelse. I tillegg gis studentene en innføring i ulike økonomisk-administrative emner samt samfunnsvitenskapelig metode. De første to årene av programmet består av obligatoriske emner. I tredje studieår kan studentene enten velge «HR i norsk arbeidsliv» på 60 studiepoeng i Grimstad eller ta det tredje året i Kristiansand hvor det inngår valg-/fordypningsemner i høstsemesteret og obligatoriske emner og bacheloroppgave i vårsemesteret.
Studenter som ønsker å reise på utveksling, kan gjøre dette i 5. semester og deretter ta 6. semester i Kristiansand.
1. sem | MF-105-1 Introduction to marketing thought and practice 7,5 sp | TFL126-1 Etikk, bærekraft og bedrifters samfunnsansvar 7,5 sp | ORG109-1 Organisasjonsteori 7,5 sp | BE-111-1 Innføring i finansregnskap 7,5 sp | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2. sem | MF-102-1 Markedsføring 7,5 sp | JU-105-1 Rettslære for markedsførere 7,5 sp | ME-112-1 Social Scientific Methods 7,5 sp | BE-110-1 Innføring I økonomisk styring 7,5 sp | ||||||||
3. sem | MF-302-1 Brand Management and Advertising 7,5 sp | SE-112-1 Grunnleggende samfunnsøkonomi 7,5 sp | ORG126-1 Innovasjon og entreprensørskap 7,5 sp | MF-205-1 Consumer Behaviour 7,5 sp | ||||||||
4. sem | MF-202-1 Customer Relationship Management (CRM) 7,5 sp | MF-206-1 Digital marketing 7,5 sp | MF-203-1 Industrial Marketing and Purchasing 7,5 sp | ME-113-1 Marketing Research 7,5 sp | ||||||||
5. sem | Tredjeårsenhet, 5. og 6. semester | |||||||||||
6. sem |
Valgemner i Kristiansand høsten 2023
Emnene er tematisk gruppert, men studenter kan velge fritt og mikse emner fra ulike grupper, bortsett fra valgpakken i kommunikasjon og media som må tas i sin helhet. Det er mange valgemner som tilbys, inkludert emner fra andre fakultet. Det betyr at det kan oppstå timeplan- og eksamenskollisjon. Engelske emnenavn indikerer at emnet undervises på engelsk.
ØKONOMI
ARBEIDSLIVET
SAMFUNNET
DIGITALISERING
KOMMUNIKASJON OG MEDIA*
*Valgpakke Kommunikasjon og media
Interesserte studenter (maks. 5) må søke på den pakken, og de må ta hele pakken hvis de får pakken. Førstemann til mølla-prinsippet gjelder om det blir konkurranse. Mer informasjon om påmelding til emnene finner du i Canvas.
*Det er plassbegrensninger på IS-115 Webprogrammering i PHP, 10 plasser.
Mer informasjon om påmelding til emnet finner du i Canvas.
Ekstra emne tilbys HØST-23
Studentene kan også velge ORG127 Practical Entrepreneurship and Crowdfunding (7,5 sp). Vær oppmerksom på at det er 2,5 sp faglig overlapp med ORG313-1 Gründer Lab and Entrepreneurship Laboratory. Det betyr at dersom du velger begge, vil du kun få 12,5 sp godkjent (ikke 15 sp). Mer informasjon om påmelding til emnet finner du i Canvas.
Endringer kan forekomme. Valgemnene tilbys under forutsetning av at det er nok påmeldte studenter og tilgjengelige ressurser.
En kandidat som har fullført dette programmet skal ha følgende læringsutbytte definert i form av generell kompetanse, kunnskap og ferdigheter:
GENERELL KOMPETANSE (Programmål)
Kandidaten skal:
KUNNSKAP
Kandidaten skal ha:
FERDIGHETER
Kandidaten skal:
Studentene eksponeres for internasjonale dimensjoner og problemstillinger i undervisningen og i pensumlitteraturen. Mange av foreleserne har internasjonal bakgrunn og er aktive i internasjonale forskernettverk. En rekke emner undervises på engelsk, og internasjonale studenter kommer også til Handelshøyskolen UiA for å ta deler av sin grad som innvekslingsstudent. Dette bidrar til et internasjonalt studiemiljø hvor de fleste kommer i kontakt med utenlandske studenter og bruker engelsk aktivt i løpet av studietiden.
Det er lagt til rette for utveksling i femte semester i programmet, og studenter anbefales å dra på utveksling ved en av UiAs mange samarbeidsinstitusjoner i utlandet. Et opphold ved en utenlandsk utdanningsinstitusjon gir mulighet til å fordype seg i tema og fag utover emnetilbudet ved Handelshøyskolen UiA. Utenlandsopphold gir også en tilleggsdimensjon i form av møter med andre språk og kulturer i en faglig sammenheng. Mange arbeidsgivere verdsetter slike erfaringer.
Handelshøyskolen ved UiA er internasjonalt akkreditert av AACSB (the Association to Advance Collegiate Schools of Business), og akkrediteringen åpner dørene for samarbeid med gode institusjoner verden over. For ytterlig informasjon om utvekslingsmuligheter, se Internasjonalt kontors nettsider.
Bachelorprogrammet er en yrkesrettet og tverrfaglig utdanning. På grunn av det store innslaget av bedriftsrettede fag vil kandidater fra dette programmet være attraktive for en rekke stillinger i privat næringsliv, spesielt innenfor markedsføring, salg og ledelse. Studiet gir også et godt utgangspunkt for å drive egen virksomhet.
Studiet gir grunnlag for å søke opptak til en rekke masterprogram på UiA. For mer informasjon, se studietilbudssiden for programmet.I tillegg gir det grunnlag for videre studier både nasjonalt og internasjonalt. Vær oppmerksom på at det kan være tilleggskrav for opptak til videre studier.
Vi gjør spesielt oppmerksom på at fullført studium alene ikke gir grunnlag for å søke opptak til masterprogrammet i økonomi og administrasjon - siviløkonom - ved UiA. Kandidater som ønsker dette, må ta flere emner i tillegg. Ta kontakt med studieveileder for programmet for mer informasjon.
180
Heltid
Kristiansand
Handelshøyskolen ved UiA