PUPIL sitt forskningsfokus er rettet mot sentrale i lærerutdanningene temaer og bygger på et sentralt prinsipp for kvalifisering av fremtidige lærere om at denne kvalifiseringen foregår både på campus og ute i praksis på skolene.
Blant de temaene som PUPIL setter søkelyset på er:
- betydning av estetiske læringsprosesser for kvalifisering av fremtidige lærere
- lærerstudentenes profesjonsfaglig digitale kompetanse
- utvikling av innovative undervisningsmetoder i GLU
- internasjonalisering av lærerutdanning (internasjonalisering hjemmefra)
- utøvelsen av lærerutdannerrollen på campus og i praksisfeltet
- skikkethetsvurdering av lærerstudenter på campus og i praksis
- ulike former for læreres profesjonsutvikling i skolen
- betydning av den skolebaserte veiledningspedagogikk for skolens praksis
Utvalgte prosjekt
Pedagogikkfagets betydning for lærerstudentenes profesjonelle utvikling (2022-2026)
Relevant ph.d.-program
Medlemmer i gruppen
Deltakere
- Christina Maria Nygren-Landgärds
- Alexandra Lazareva
- Christine Watne Kristiansen
- Kristin Endresen-Maharaj
- Line Beate Tandsæther Mastad
- Åse Haraldstad
- Eva Nordby Haldammen
- Adina Marie Nydahl
- Alexander Elmies-Vestergren
- Eivind Aarli
- Greta Marthinussen
- Kristin Blakstad
- Ingvild Bergan
- Gunilla Brita Maria Eklund
- Irina Ivashenko Amdal